انتقاد سناي آمريكا از وزارت خارجه به‎دليل ناتواني در نبرد سايبري با ايران
می نویسم ، یعنی هستم ...
درباره وبلاگ


سلام خوشحالم كه در فضاي سايبري ميتونم لينكها و عكسها و مطالبي رو كه به نظرم قشنگن رو براي بينندگان مادنگار نشون بدم بعضي وقتها هم حرفهائي كه هيچ جا شنيده نميشن رو اينجا بزنم. من که از یاد تمام آشنایان رفته ام !! وای بر من گر تو هم روزی فراموشم کنی... ياعلي مدد
نويسندگان
انتقاد سناي آمريكا از وزارت خارجه به‎دليل ناتواني در نبرد سايبري با ايران

خبرگزاري فارس: سناي آمريكا از نرم‌افزاري كه وزارت ‌خارجه عليه ايران در حوزه اينترنت به‎كار گرفته است، انتقاد كرد و آن را مديريت نابخردانه يك تكنولوژي نااميدكننده خواند.

به گزارش خبرنگار ديپلماسي عمومي و جنگ نرم در خبرگزاري فارس، خبرگزاري فرانسه خبر داد كه يكي از كميته‌هاي مجلس سنا در گزارش خود اعتراف كرد كه تلاش‌هاي وزارت خارجه آمريكا براي مبارزه با سانسور اينترنت در چين و ديگر كشور‌ها ناكام ماند و بودجه مربوطه بايد به آژانس ديگري در دولت واگذار شود.

* بودجه ضدسانسور بايد از وزارت خارجه گرفته شود و به شوراي پخش برنامه‌هاي دولتي آمريكا واگذار شود

گزارش كميته روابط خارجي مجلس سنا، از عملكرد ضعيف وزارت خارجه در هزينه كردن بودجه‌اي كه كنگره به گروه تكنولوژي ضدسانسور اينترنتي اختصاص داده‌ است، به شدت انتقاد و پيشنهاد كرده است كه اين بودجه به شوراي پخش برنامه‌هاي دولتي آمريكا (BBG) تخصيص داده شود، چرا كه اين نهاد صداي آمريكا (VOA) و راديو آزاد آسيا و ديگر شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني آمريكا را سرپرستي مي‌كند.

* از سال 2008 تاكنون 50 ميليون دلار براي رفع فيلتر اينترنت در اختيار وزارت خارجه قرار گرفته است

در اين گزارش اعلام شده است كه كنگره از سال مالي 2008 تاكنون 50 ميليون دلار به برنامه آزادي اينترنت در وزارت خارجه اختصاص داده است، اما 30 ميليون آن همچنان بلااستفاده باقي مانده و وجه اندكي صرف گروه تكنولوژي ضدسانسور اينترنت شده است. "چنين تكنولوژي بايد در اولويت كاري دولت آمريكا قرار گيرد. حمايت دولت آمريكا از توسعه و پيشرفت گروه تكنولوژي ضدسانسور اينترنت بسيار حياتي و ضروري است، به ويژه با در نظر گرفتن اين واقعيت كه بخش خصوصي تمايل چنداني براي سرمايه گذاري روي چنين تكنولوژي‌هايي ندارد ".

* ناكارآمدي تكنولوژي‌هاي آمريكا براي رفع فيلتر اينترنت

بخشي از اين تعلل و تأخير در هزينه كردن بودجه مذكور از نظر گزارش كميته به اين دليل بوده است كه برخي از نرم افزار‌هاي بسيار پيشرفته گروه تكنولوژي ضدسانسور اينترنت از جمله "دي‌آي‌تي " و "اولترا‌سرچ " توسط دو شركت آمريكايي كه از جانب اعضاي "فالون گانگ " تأمين مالي مي‌شوند، تهيه مي‌گردند؛ كه در نتيجه با توجه به ممنوع بودن در چين، اين گروه حمايت‌هاي خود را متوقف ساخته است. "دي‌آي‌تي " و "اولتراسرچ " به عنوان دو برنامه ضدسانسور اينترنتي عمده در ايران، عربستان سعودي، سوريه، مصر، ميانمار و ويتنام مورد استفاده قرار مي‌گرفتند. "كشور‌هايي كه يا از تجربيات چين در كنترل اينترنت بهره مي‌برند يا چين به صورت مستقيم تكنولوژي لازم براي رويارويي با چنين محصولاتي را فراهم مي‌آورد ".

* وزارت خارجه به‎خاطر تعامل با كشورها نبايد مسئول اقداماتي مانند رفع فيلتر سايت‌ها باشد

"وزارت امور خارجه با توجه به تعامل دوجانبه و روزمره‌اي كه با چنين دولت‌هايي دارد، به ويژه با چين، از جايگاه مناسبي براي انجام چنين اقداماتي برخوردار نيست ".
ايستگاه‌هاي شوراي پخش برنامه‌هاي دولتي آمريكا، كه راديو مارتي (كه براي مخاطبين كوبايي برنامه پخش مي‌كند) و شبكه پخش برنامه خاورميانه را نيز در بر مي‌گيرد، "بايد سعي كنند به صورت روزانه از دريافت برنامه‌هاي تلويزيوني، راديويي و اينترنتي خود توسط مخاطبين كشورهاي خاصي كه تلاش مي‌كنند اين برنامه‌ها را مختل سازند، اطمينان حاصل كنند. از اين رو، شوراي پخش برنامه‌هاي دولتي آمريكا، و نه وزارت خارجه، بايد به عنوان آژانسي در دولت آمريكا در نظر گرفته شود كه قرار است مديريت بودجه فعلي و آينده گروه تكنولوژي ضدسانسور اينترنت را در اختيار ‌گيرد ".

* انتقاد سناي آمريكا از نرم‌افزار وزارت خارجه عليه ايران

در گزارش منتشر شده توسط سنا از برنامه‌ "هي‌استيك " بسيار انتقاد شد و آن را "مديريت نابخردانه يك تكنولوژي ناميدكننده كه امتحان خود را پس نداده است. " خواندند. "هي‌استيك " يكي از نرم افزار‌هاي گروه تكنولوژي ضدسانسور اينترنت است كه توسط مركز پژوهشي سانسور در سان‎فرانسيسكو براي فعالان دموكراسي در ايران طراحي شد.
"تيم هي‌استيك نه به درستي نرم‌افزار خود را امتحان كرده بود و نه اجازه داد كه به صورت مستقل مورد تحليل رمزشناسي قرار گيرد و خودسرانه نسخه بتاي آن را در اختيار ايرانيان قرار داد ".
"در سپتامبر 2010، بلافاصله پس از توزيع نسخه بتاي اين نرم‌افزار، يك تيم مستقل توانست ظرف مدت شش ساعت رمز آن را بشكند و نشان داد كه دولت ايران نيز قادر است با دستكاري اين نرم‌افزار تمام كاربران آن را شناسايي كند ". با انتشار اخبار مربوط به نقاط ضعف اين نرم افزار، پروژه "هي‌استيك " به سرعت متوقف شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه